De kracht van de juiste uitnodiging

De uitnodiging voor je kerstfeest moet triggeren, je doelgroep aanspreken en uniek zijn! Dat begint allemaal bij de basis, bij de inhoud, de tekst. Waarom zouden ze naar jouw kerstfeest moeten komen?

Gebruik geen standaard openingszin, maak er iets speciaals van. Bijvoorbeeld: “Hierbij nodigen wij u uit voor onze kerstborrel.” kun je op de volgende manier schrijven: “2017 was een heel bijzonder jaar voor ons.” Vervolg hierop met wat er gebeurt, bijvoorbeeld: “dit gaan we natuurlijk vieren tijdens ons kerstfeest”.

Daarna volgt de uitnodiging, gebruik dat niet de standaard saaie tekst: “Daarom zouden wij u graag op 21 december 2017 uit willen nodigen” maar geef sfeer aan de tekst en maak het krachtig: “Daarom nodigen wij u uit voor een verrassend feest op 21 december 2017.” Het is van belang dat je de doelgroep goed kent, zodat je in de juiste sfeer schrijft. Hiermee kan je de nieuwsgierigheid prikkelen. Kondig niet ‘plat’ het programma aan met “het programma ziet als volgt uit” maar bijvoorbeeld “Met de act van xx start het feest gegarandeerd uniek.” De tekst van de uitnodiging kun je afsluiten met “zonder u is het kerstfeest niet compleet” of iets passends bij de doelgroep.

De gehele uitnodiging sluit je af met een call2action bijvoorbeeld: “Daarom horen wij graag of u erbij kunt zijn. U kunt zicht aanmelden via info@c-vents.nl of via het Facebook Event.”

Extra tips

  • Denk vanuit de ontvanger van de uitnodiging
  • Gebruik geen ‘hopen’ en ‘mogen’
  • Prikkel de nieuwsgierigheid
  • Schrap onnodige woorden zoals ‘te’ in adressen, ‘uur’ bij tijdstippen
  • Controleer of alles erin staat, wat, wanneer, waarom, waar, wie en hoe.

En dan, het visuele gedeelte.. Meer informatie of hulp nodig bij je uitnodiging voor het kerstfeest? Neem contact op met C-vents!

Reacties zijn gesloten.

Mogelijk gemaakt door WordPress.com.

Omhoog ↑